Witam wszystkich. Mam prośbe. Jeżdże Skodą Octavia 1.6 i chciałem się poradzić czy da radę podkręcić silnik. Zdaje sobie sprawe że każdy tunning obniża w pewnym stopniu jego żywotność, ale czy dałoby radę wyciągnać z tego silnika moc na poziomie ok 130 KM zeby drastycznie nie podskoczylo jego zuzycie?
masz kilka wyjsc zmodernizowac dość mocno jako wolnossącego lub uturbić ewentualnie swap silnika np 1.8t lub tdi ale to jest wieksza przeróbka wszystko jest w prawie porównywalnych kosztach
Przesiadka z takiego silnika na TDi to jest praktycznie pozostawienie tylko wnetrza (bez licznika) blach i tylnego zawieszenia, bo przednie juz trzeba przerabiac czyli wymieniamy za duzo, zeby to bylo oplacalne.
MiesiekWAW dlubal Swoja Felcie w wersji wolnossacej wiec ma troche wiedzy w temacie.
Oglądałem kiedyś oferte tuningu 1.6 75KM na 120KM. Polegała na:
Wymianie wałka rozrządu
splanowaniu i modyfikacji głowicy
wymianie dolotu i wydechu
wymianie wtrysków i listwy zasilającej
zmiany programu komputera
może coś jeszcze
moment nic nie wzrósł i poszedł z 2800 na 5000 obr
moc z 4600 na 7200 obr
spalanie koło 2l wiecej i minimum 98 oct (zalecane 99 v-power)
Koszt: koło 3000 ( ogladałem to dawno temu)
Trwałość: nieznana
Poszukaj w archwium, byl juz watek o dlubaniu 1,6.
Wnioski podsumowal BaPit stwierdzeniem - "tuningujac kupe, w rezultacie i tak otrzymamy kupe" Oczywiscie bez obrazy.
Niestety bez uturbienia nie uzyskasz mocy powyzej 100KM. Dolozenie turbo do tego silnika, zeby bylo porzadnie to koszt podobny do swapa na jakies TDI. Nizszym kosztem to bedzie to zrobione na durty i w efekcie nic z tego nie bedzie.
[ Dodano: 26 Maj 2005 11:06 pm ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Oglądałem kiedyś oferte tuningu 1.6 75KM na 120KM. Polegała na:
Smiem w ta oferte watpic. Z tego co wymienione IMHO max 100KM. Ale ja sie na benzynach nie znam
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
1.6 101 KM 8 zaworowy Co do wałka rozrzadu zastanawialem sie nad zmianą ale wydaje mi sie ze znaczaco obnizy to trwalosc silnika. Chodzi mi o to zeby samochod byl do codziennej jazdy. Zastanawiałem sie tez nad turbina. Moze lepiej kompresor? I czy wogóle to ma jakis sens przy 8 zaworowym silniku? Zakładamy że chce się zmieścić w kwocie 10 tys
swap na 1.8 t i masz od 150 do 180 koni to zależy czy uda ci sie dostać zwykły czy od rs silnik i powinieneś się zmieścić w 10 tys tylko musisz tanio skombinowac silnik
Jesli chodzi o kupno 1.8T to chyba sie nie zmieszcze w 10 tys a z używanymi to różnie bywa... A jesli by juz zmieniac to nie lepiej jakąś mocniejszą jednostkę od Audi? Mocowania powinny pasować. Nie wiem tylko czy gabarytowo będzie ok i czy skrzynia i układ przeniesienia da radę
Pomysl jak kolega Emil powiedzial k zamien najlepiej na TDI :szeroki_usmiech chyba ze ci spalanie nie przeszkadza i lubisz benzynki to na 1,8T. Bedzie mniej dlubania i zachodu :wink:
porządnie zrobiona głowica z zaworami to około 2000
Zamieszczone przez Sebastian_M26
wymianie dolotu i wydechu
stożek to jakieś 150 - 200zł, do tego potrzeba rurki i inne pierdółki, też za jakieś 150zł powiedzmy, ze razem 300 :roll:
porządny wydech to conajmniej 1500zł, jezeli z kolektorem to ze 2500 spokojnie
Zamieszczone przez Sebastian_M26
wymianie wtrysków i listwy zasilającej
to bzdura na resorach, przy takim wzroście mocy nie ma potrzeby wymiany wtrysków, a na dodatek silnik 1.6 75KM ma z tego co wiem kable wysokiego napiecia a nie listwę, jezeli chodzi o listwę wtryskową to tez bzdura
Zamieszczone przez Sebastian_M26
zmiany programu komputera
conajmniej 1500zł i jeszcze na dodatek ciężko o kogoś kto to zrobi naprawdę dobrze w silniku wolnossącym z takimi przeróbkami :!: dużo łatwiej o takich co twierdzą że to potrafią :evil:
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Koszt: koło 3000 ( ogladałem to dawno temu)
policz to co napisałem i wyjdzie Ci kwota realna :?
Analizując moje dotychczasowe zdobyte informacje odnośnie podkręcenia silnika 1,6 dochodze do wniostu że najkorzystniejszą modyfikacją jest SWAP ale na to trzeba wydać minimum 10 tys, + dodatkowo na dalsze mody
Po ostatniej przejażdżce z djczas zachorowalem na 1,8T no chyba ze można wrzucić do octy coś mocniejszego ??? Ma ktoś jakieś doświadczenie, to prosze o info.
a tym czasem zaczynam oszczędzać :twisted: .......
Poszukaj w archwium, byl juz watek o dlubaniu 1,6.
Wnioski podsumowal BaPit stwierdzeniem - "tuningujac kupe, w rezultacie i tak otrzymamy kupe" Oczywiscie bez obrazy.
niestety to prawda, coś o tym wiem :?
Zamieszczone przez Purchawa
Niestety bez uturbienia nie uzyskasz mocy powyzej 100KM
Smiem w ta oferte watpic. Z tego co wymienione IMHO max 100KM. Ale ja sie na benzynach nie znam
i tego się trzymaj k z tego silnika można spokojnie zrobić 120KM z zachowaniem fabrycznej trwałości - oczywiście przy użytkowaniu z głowa a nie pałowaniu od uruchomienia do wyłączenia :roll: To nie moje zdanie a Tomasza Mucka - jednego z bardziej znanych czeskich magików ( Tommu Motor Tuning) :zlosnik: Jak byłem u niego po wałek do Feli to trochę sobie pogadaliśmy... wtedy właśnie pożałowałem, że kupiłem 1.3 a nie poszukałem 1.6 :cry:
Analizując moje dotychczasowe zdobyte informacje odnośnie podkręcenia silnika 1,6 dochodze do wniostu że najkorzystniejszą modyfikacją jest SWAP ale na to trzeba wydać minimum 10 tys, + dodatkowo na dalsze mody
Po ostatniej przejażdżce z djczas zachorowalem na 1,8T no chyba ze można wrzucić do octy coś mocniejszego ??? Ma ktoś jakieś doświadczenie, to prosze o info.
już po odpowiednim zrobieniu 1.8T kończą się możliwości przeniesienia napędu, więc po co coś mocniejszego :?: :roll:
No niestety jak się sprawy nie przemyślało na początku to teraz rakiety z tego nie będzie. Musisz się z tym pogodzić !!1 lub zmień samochód za dużo dłubania żeby to sprawnie się poruszało a i tak nie masz gwarancji jak to będzie jeździć. Nawet jak zrobisz za te 10 tys te 120KM to i tak będzie to jeździć jak OCTA AGR !!! A więc....?
i tego się trzymaj k z tego silnika można spokojnie zrobić 120KM z zachowaniem fabrycznej trwałości
Ja nie napisalem, ze sie nie da 120KM, bo da sie pewnie i wiecej. Chodzilo mi o tamta "oferte".
tamta oferta jeśli chodzi o zakres przeróbek była OK, gorzej z ceną :roll: to była cena za max połowę potrzebnych przeróbek i to robionych po znajomości i dużych zniżkach :roll:
[ Dodano: Pią Maj 27, 2005 09:27 ]
Zamieszczone przez Purchawa
Zamieszczone przez MisiekWAW
trochę się zagalopowałeś :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :zlosnik: to fabrycznie jeździ jak Octa AGR :lol: :lol: :lol:
Wypraszam sobie :twisted:
:szeroki_usmiech
nie rób scen :zlosnik: porównujemy fabrykę z fabryką :!:
Komentarz