Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Da radę?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Da radę?

    Beda dzisiaj juz koszulki ?

  • #2
    Da radę?

    Witam wszystkich. Mam prośbe. Jeżdże Skodą Octavia 1.6 i chciałem się poradzić czy da radę podkręcić silnik. Zdaje sobie sprawe że każdy tunning obniża w pewnym stopniu jego żywotność, ale czy dałoby radę wyciągnać z tego silnika moc na poziomie ok 130 KM zeby drastycznie nie podskoczylo jego zuzycie?
    Koniki są po to by je karmić

    Komentarz


    • #3
      masz kilka wyjsc zmodernizowac dość mocno jako wolnossącego lub uturbić ewentualnie swap silnika np 1.8t lub tdi ale to jest wieksza przeróbka wszystko jest w prawie porównywalnych kosztach

      Komentarz


      • #4
        ja proponuje tdi, tez żałuje mogłem poczekać i dozbierać na tdi90KM
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • #5
          tyle że musiał by 3/4 auta przerabiać aby on wlac i tu jest to małe ale

          Komentarz


          • #6
            Przesiadka z takiego silnika na TDi to jest praktycznie pozostawienie tylko wnetrza (bez licznika) blach i tylnego zawieszenia, bo przednie juz trzeba przerabiac czyli wymieniamy za duzo, zeby to bylo oplacalne.

            MiesiekWAW dlubal Swoja Felcie w wersji wolnossacej wiec ma troche wiedzy w temacie.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              ale z 1.6 jest problem coś zrobić bo zaraz max moment sie podniesie na 5000 obr/min
              i o standardowym spalaniu mozna zapomniec

              [ Dodano: Czw 26 Maj, 05 22:38 ]
              i trzeba bedzie v-power 99 lać

              [ Dodano: Czw 26 Maj, 05 22:39 ]
              i napisz jeszcze jaki 1.6 bo są 2
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz


              • #8
                Najlepiej sprzedac, dolozyc, kupic Tdi :diabelski_usmiech
                BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                CR-V 2,2 i-ctdi
                Perfectservice by Dobrygrześwawa

                Komentarz


                • #9
                  Oglądałem kiedyś oferte tuningu 1.6 75KM na 120KM. Polegała na:

                  Wymianie wałka rozrządu
                  splanowaniu i modyfikacji głowicy
                  wymianie dolotu i wydechu
                  wymianie wtrysków i listwy zasilającej
                  zmiany programu komputera
                  może coś jeszcze

                  moment nic nie wzrósł i poszedł z 2800 na 5000 obr
                  moc z 4600 na 7200 obr
                  spalanie koło 2l wiecej i minimum 98 oct (zalecane 99 v-power)

                  Koszt: koło 3000 ( ogladałem to dawno temu)
                  Trwałość: nieznana
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz


                  • #10
                    Poszukaj w archwium, byl juz watek o dlubaniu 1,6.
                    Wnioski podsumowal BaPit stwierdzeniem - "tuningujac kupe, w rezultacie i tak otrzymamy kupe" Oczywiscie bez obrazy.

                    Niestety bez uturbienia nie uzyskasz mocy powyzej 100KM. Dolozenie turbo do tego silnika, zeby bylo porzadnie to koszt podobny do swapa na jakies TDI. Nizszym kosztem to bedzie to zrobione na durty i w efekcie nic z tego nie bedzie.

                    [ Dodano: 26 Maj 2005 11:06 pm ]
                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Oglądałem kiedyś oferte tuningu 1.6 75KM na 120KM. Polegała na:
                    Smiem w ta oferte watpic. Z tego co wymienione IMHO max 100KM. Ale ja sie na benzynach nie znam
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz


                    • #11
                      1.6 101 KM 8 zaworowy Co do wałka rozrzadu zastanawialem sie nad zmianą ale wydaje mi sie ze znaczaco obnizy to trwalosc silnika. Chodzi mi o to zeby samochod byl do codziennej jazdy. Zastanawiałem sie tez nad turbina. Moze lepiej kompresor? I czy wogóle to ma jakis sens przy 8 zaworowym silniku? Zakładamy że chce się zmieścić w kwocie 10 tys
                      Koniki są po to by je karmić

                      Komentarz


                      • #12
                        swap na 1.8 t i masz od 150 do 180 koni to zależy czy uda ci sie dostać zwykły czy od rs silnik i powinieneś się zmieścić w 10 tys tylko musisz tanio skombinowac silnik

                        Komentarz


                        • #13
                          A jak potem sprzedać takie auto z wymienionym silnikiem?

                          [ Dodano: Czw 26 Maj, 05 23:18 ]
                          czyli wydasz 10 na silnik i stracisz 10 daje w sumie 20 tyś do tyłu
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz


                          • #14
                            normalnie zawsze ktos kupi wiele swapów jeździ już po polsce

                            Komentarz


                            • #15
                              Jesli chodzi o kupno 1.8T to chyba sie nie zmieszcze w 10 tys a z używanymi to różnie bywa... A jesli by juz zmieniac to nie lepiej jakąś mocniejszą jednostkę od Audi? Mocowania powinny pasować. Nie wiem tylko czy gabarytowo będzie ok i czy skrzynia i układ przeniesienia da radę
                              Koniki są po to by je karmić

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Subaru
                                Zakładamy że chce się zmieścić w kwocie 10 tys
                                Pomysl jak kolega Emil powiedzial k zamien najlepiej na TDI :szeroki_usmiech chyba ze ci spalanie nie przeszkadza i lubisz benzynki to na 1,8T. Bedzie mniej dlubania i zachodu :wink:
                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  Wymianie wałka rozrządu
                                  dobry wałek to ponad 1000zł

                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  splanowaniu i modyfikacji głowicy
                                  porządnie zrobiona głowica z zaworami to około 2000

                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  wymianie dolotu i wydechu
                                  stożek to jakieś 150 - 200zł, do tego potrzeba rurki i inne pierdółki, też za jakieś 150zł powiedzmy, ze razem 300 :roll:
                                  porządny wydech to conajmniej 1500zł, jezeli z kolektorem to ze 2500 spokojnie

                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  wymianie wtrysków i listwy zasilającej
                                  to bzdura na resorach, przy takim wzroście mocy nie ma potrzeby wymiany wtrysków, a na dodatek silnik 1.6 75KM ma z tego co wiem kable wysokiego napiecia a nie listwę, jezeli chodzi o listwę wtryskową to tez bzdura

                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  zmiany programu komputera
                                  conajmniej 1500zł i jeszcze na dodatek ciężko o kogoś kto to zrobi naprawdę dobrze w silniku wolnossącym z takimi przeróbkami :!: dużo łatwiej o takich co twierdzą że to potrafią :evil:

                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  Koszt: koło 3000 ( ogladałem to dawno temu)
                                  policz to co napisałem i wyjdzie Ci kwota realna :?
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Analizując moje dotychczasowe zdobyte informacje odnośnie podkręcenia silnika 1,6 dochodze do wniostu że najkorzystniejszą modyfikacją jest SWAP ale na to trzeba wydać minimum 10 tys, + dodatkowo na dalsze mody
                                    Po ostatniej przejażdżce z djczas zachorowalem na 1,8T no chyba ze można wrzucić do octy coś mocniejszego ??? Ma ktoś jakieś doświadczenie, to prosze o info.

                                    a tym czasem zaczynam oszczędzać :twisted: .......
                                    Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Purchawa
                                      Poszukaj w archwium, byl juz watek o dlubaniu 1,6.
                                      Wnioski podsumowal BaPit stwierdzeniem - "tuningujac kupe, w rezultacie i tak otrzymamy kupe" Oczywiscie bez obrazy.
                                      niestety to prawda, coś o tym wiem :?

                                      Zamieszczone przez Purchawa
                                      Niestety bez uturbienia nie uzyskasz mocy powyzej 100KM
                                      Smiem w ta oferte watpic. Z tego co wymienione IMHO max 100KM. Ale ja sie na benzynach nie znam
                                      i tego się trzymaj k z tego silnika można spokojnie zrobić 120KM z zachowaniem fabrycznej trwałości - oczywiście przy użytkowaniu z głowa a nie pałowaniu od uruchomienia do wyłączenia :roll: To nie moje zdanie a Tomasza Mucka - jednego z bardziej znanych czeskich magików ( Tommu Motor Tuning) :zlosnik: Jak byłem u niego po wałek do Feli to trochę sobie pogadaliśmy... wtedy właśnie pożałowałem, że kupiłem 1.3 a nie poszukałem 1.6 :cry:
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez luky8
                                        Analizując moje dotychczasowe zdobyte informacje odnośnie podkręcenia silnika 1,6 dochodze do wniostu że najkorzystniejszą modyfikacją jest SWAP ale na to trzeba wydać minimum 10 tys, + dodatkowo na dalsze mody
                                        Po ostatniej przejażdżce z djczas zachorowalem na 1,8T no chyba ze można wrzucić do octy coś mocniejszego ??? Ma ktoś jakieś doświadczenie, to prosze o info.
                                        już po odpowiednim zrobieniu 1.8T kończą się możliwości przeniesienia napędu, więc po co coś mocniejszego :?: :roll:
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          chyba że ktoś sobie kupi 4x4 lub zrobi 4x4 ale ta druga opcja wiąże sie z ogromnym
                                          wyśiłkiem finansowym

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            No niestety jak się sprawy nie przemyślało na początku to teraz rakiety z tego nie będzie. Musisz się z tym pogodzić !!1 lub zmień samochód za dużo dłubania żeby to sprawnie się poruszało a i tak nie masz gwarancji jak to będzie jeździć. Nawet jak zrobisz za te 10 tys te 120KM to i tak będzie to jeździć jak OCTA AGR !!! A więc....?
                                            ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                            www.wasilewski-foto.pl
                                            KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez wasyl
                                              Nawet jak zrobisz za te 10 tys te 120KM to i tak będzie to jeździć jak OCTA AGR !!! A więc....?
                                              trochę się zagalopowałeś :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :zlosnik: to fabrycznie jeździ jak Octa AGR :lol: :lol: :lol:
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                i tego się trzymaj k z tego silnika można spokojnie zrobić 120KM z zachowaniem fabrycznej trwałości
                                                Ja nie napisalem, ze sie nie da 120KM, bo da sie pewnie i wiecej. Chodzilo mi o tamta "oferte".

                                                [ Dodano: 27 Maj 2005 09:24 am ]
                                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                trochę się zagalopowałeś :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :zlosnik: to fabrycznie jeździ jak Octa AGR :lol: :lol: :lol:
                                                Wypraszam sobie :twisted:

                                                :szeroki_usmiech
                                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                STOP ECO-TERRORISM!

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Purchawa
                                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                  i tego się trzymaj k z tego silnika można spokojnie zrobić 120KM z zachowaniem fabrycznej trwałości
                                                  Ja nie napisalem, ze sie nie da 120KM, bo da sie pewnie i wiecej. Chodzilo mi o tamta "oferte".
                                                  tamta oferta jeśli chodzi o zakres przeróbek była OK, gorzej z ceną :roll: to była cena za max połowę potrzebnych przeróbek i to robionych po znajomości i dużych zniżkach :roll:

                                                  [ Dodano: Pią Maj 27, 2005 09:27 ]
                                                  Zamieszczone przez Purchawa
                                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                  trochę się zagalopowałeś :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :zlosnik: to fabrycznie jeździ jak Octa AGR :lol: :lol: :lol:
                                                  Wypraszam sobie :twisted:

                                                  :szeroki_usmiech
                                                  nie rób scen :zlosnik: porównujemy fabrykę z fabryką :!:
                                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                  http://www.disi-tune.pl
                                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                  Był WRX
                                                  Była Octa

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X